Küresel dünyanın büyük aktörü ‘Hong Kong’

16 Mayıs 2016
Bu sayfa arşiv sayfasıdır. Bu sayfada gördüğünüz bilgiler değiştirilmiş olabilir.

Çerkezköy TSO ve TRAKYAKA tarafından Asya pazarı ve Hong Kong konulunu bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Konuşmacı olarak Hong Kong Ticaret Geliştirme Konseyi Türkiye Temsilciliği Danışmanı Perran Ersu’nun katıldığı toplantıda, Asya pazarının potansiyeli ve avantajları katılımcılara aktarıldı


Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ile Trakya Kalkınma Ajansı tarafından, Asya Pazarına açılan Kapı ‘Hong Kong’ konulu bilgilendirme toplantısı düzenlendi.


12 Mayıs Salı günü Çerkezköy TSO’da düzenlenen ve konuşmacı olarak Hong Kong Ticaret Geliştirme Konseyi Türkiye Temsilciliği Danışmanı Perran Ersu’nun katıldığı toplantıyı Çerkezköy TSO Başkan Yardımcısı İsmail Akın, Çerkezköy TSO Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Sifil, Çorlu TSO Yönetim Kurulu Başkan Yarımcısı İbrahim Gönül, TRAKYAKA Tekirdağ Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Melih Ergene, Yatırım Destek Ofisi Uzmanı İsmet Sümer Cabbar ve firma yetkilileri takip etti.

KÜRESEL DÜNYANIN BÜYÜK AKTÖRÜ ‘HONG KONG’

Hong Kong’un, sahip olduğu esnek ekonomisi ve ideal konumu ile küresel dünyanın büyük bir aktörü olduğunu dile getiren Perran Ersu, “Dünyanın en büyük ekonomisi olarak kabul edilen Çin’e bir giriş kapısı olarak görülen Hong Kong, iş dünyasının odak noktası haline gelen merkezlerden biridir” dedi.


TİCARET HACMİ YÜZDE 18 BÜYÜDÜ

Konuşmasının devamında, dünyadaki büyüme oranları ile Asya ülkelerinin büyüme oranlarını katılımcılara aktaran Ersu, geçtiğimiz yıl tüketime yönelik harcamaların Asya’da 8.4 oranında arttığını kaydetti. Çin Halk Cumhuriyeti’nin inanılmaz bir büyüme gösterdiğini söyleyen Ersu, “Çin, 2003-2014 yılları arasında ticaret hacmini yüzde 18 büyüterek tüm dikkatleri üzerine çekti” dedi.

POTANSİYELİ GÖRDÜK ANCAK DEĞERLENDİREMEDİK

Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa ülkelerinin Çin’i bir üretim üssü olarak gördüğünü ancak Türkiye’nin farklı baktığını ifade eden Ersu, “Biz Çin’deki pazar potansiyelini gördük ancak değerlendirmeyi başaramadık” diye konuştu. Ersu, Çin pazarındaki büyümeye dikkat çekerek, “Çin arık sadece üretim üssü değil. Tüketim ürünleri ithalatı, 2009-2014 yılları arasında yüzde 32 arttı. Şehirli nüfus oranı 2014’te yüzde 55 iken, bu rakamın 2020’de yüzde 60’a yükselmesi, 2030 yılında da 1 milyar olması bekleniyor. Asya pazarında iyi şeyler yapmak için iyi bir döneme giriyoruz” bilgilerini verdi.

KARŞILAŞILABİLECEK PROBLEMLERE DEĞİNDİ

Ardından, firmaların Asya ve Çin pazarına girişte yaşadığı sorunlara değinen Ersu, “İyi çözüm ortakları bulma, kârlılık, bürokrasi, riski azaltma ve kalifiye eleman, Asya pazarında karşılaşılan başlıca problemler” dedi.

2015 İHRACATI 500 MİLYAR DOLARA YAKIN

Hong Kong’un bu noktada devreye girdiğini belirten Ersu, “Hong Kong, Çin’in özel idare bölgesi. Kendi para birimi, anayasası ve bankacılık sistemi var. İnsanların, ürünlerin ve paranın serbest dolaşımı olan bir bölge. 2015 ihracatı 462.2 milyar dolar” ifadelerini kullandı.

AVANTAJLARI ANLATTI

Ersu, konuşmasının devamında, Hong Kong’un avantajları ile ilgili olarak, “Güçlü ve bağımsız hukuk sistemi, açık ve şeffaf bir hükümet, yolsuzlukla mücadele kültürü, servis odaklı ekonomi, uluslararası finans merkezi, sermayenin serbest akışı, düşük ve basit vergi sistemi, iyi denetlenen bankacılık sistemi, uluslar arası tahkim merkezi, Asya’nın 3’üncü, Dünyanın 7’nci en büyük piyasası ve Asya’nın en büyük limanı olması Hong Kong’un avantajları” cümlelerine yer verdi.